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[맨파워/공고게재요청] 인스트론코리아 Service Engineer Admin(정규직 전환 가능) 모집
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인스트론코리아는 1946년 창립 이래로, 인스트론은 재료시험 산업 분야에서 전세계적인 시장 선도자로 자리매김해 오고 있습니다. 인스트론코리아는 1982년 12월 인스트론 본사의 100% 투자로 인스트론아시아의 한국지사로서 설립되어 1993년 3월 현지법인인 인스트론코리아㈜로 승격된 후 2005년 인스트론이 ITW그룹으로 편입된 이후 2007년 8월 인스트론코리아(유) 로 변경되었습니다. 인스트론은 미국, 유럽, 아시아 전역의 오피스에 1200명 이상의 직원들로 이루어진 광범위한 네트워크를 갖고 있습니다. 이와 함께 인스트론 직원들은 40개 이상의 언어를 사용하여 고객 여러분의 언어로 의사소통이 가능하며, 전세계적으로 우수한 서비스를 공급 가능하게 합니다.


▩ 인스트론 코리아 (https://www.instron.com/en/)

▩ 모집부문 및 정보

[Field Service Engineer Admin]

1. 메인 엔지니어 Supporting 업무 (현장 외근 多)

  • - 3개월 평가(수습) 기간을 통해 정규직 전환이 확정되면 실제 Field Service Engineer 업무를 진행하게 됩니다.
  • 하기에 적어드리는 JD는 정규직 전환 후에 하게 될 업무입니다.

  • ü Deliver installation, repair, retrofit and preventative maintenance services at customer sites compliant with applicable quality management system / accreditation documents.
  • ü Deliver higher level training to customers
  • ü Deliver verification services at customer sites compliant with applicable quality management system / accreditation documents.
  • ü Travel efficiently to customer sites inside and outside of his or her assigned region.
  • ü Document all service activities compliant with applicable quality management system / accreditation documents.
  • ü Maintaining a focus on assigned administrative tasks. These include, but are not limited to submitting “paperwork” (electronic and hardcopy) at appropriate intervals, obtaining purchase orders for all demand service, assisting in the renewal process for contracts and updating customer information to insure an accurate database.
  • ü Promote sales of additional Instron product offerings (systems, accessories & service products). Actively generate qualified sales leads compliant with applicable quality management system / accreditation documents.
  • ü Maintain all assigned company property in a manner consistent with Instron’s premium image and applicable quality management system / accreditation documents.
  • ü Continuous improvement of technical and non-technical skill sets via company sponsored training classes.
  • ü Temporary / non-traditional assignments may be given by the Service Manager or other Instron manager (such as trade show setup / attendance, product seminars, hardware / software beta testing / development, acting as Service manager, etc. and other duties as assigned).


▩ 지원자격

- 대졸 이상 (이공계 전공자)

- 운전면허 소지자 (외근 시 운전 必)

- 영어 커뮤니케이션 가능자 (이메일링 가능 수준)


▩ 근무조건

- 급여조건 : 연 3,000 이상 (면접 후 최종 협의)

- 근무위치 : 서울시 강남구 (삼성역 인근)

- 근무시간 : 주5일(월~금) 09:00 ~ 18:00

- 복리후생 : 4대 보험, 연차, 경조 휴가/각종 경조금 등 당사규정에 따름

- 근무형태 : 3개월 (평가 후 정규직 전환 여부 결정)


▩ 전형일정

1차 서류전형

2차 대면 인터뷰

3차 현업 면접

** 우선 지원자 순으로 면접 진행하니 빠른 지원 바랍니다.

** 서류전형 합격자에 한해 개별 연락 드립니다.


▩ 지원 방법

-이메일 지원 : Camille.lee@manpower.co.kr 로 국문 이력서 (자유양식 / MS Word 파일)

-이메일 제목 : Service_성명ㅇㅇㅇ


▩ 담당자

스태핑솔루션사업본부 이윤지 주임 (02-6420-0372)


감사합니다 J

이윤지 드림